top of page

סיפורי הצלחה

מתיק ענק שהתנהל במשך שנים – לסיום מוצלח בתוך חודשים




במסגרת פעילות המשרד אנחנו עדים לעיתים לסכסוכים המתנהלים במשך בשנים ארוכות של מאבקים מתישים.

כיצד ניתן לקצר באופן משמעותי את הדרך לפתרון?

בשנת 2009 הגיע למשרדנו לקוח עם תיק שהכיל הררי חומר, בהליך שהחל בשנת 2003 אך לא התקדם כלל. זאת למרות שהלקוח עבר מספר משרדי עורכי דין והוציא הוצאות ניכרות על שכר טרחה.


מה מנע הגעה לפתרון במשך שנים?

הנתבעת בתיק הייתה חברה ממשלתית שיוצגה ע"י פרקליט בכיר מטעם הפרקליטות, ששבע מניסיונות המו"מ עם עורכי הדין שקדמו לנו. כך שלמעשה הדלת לניהול מו"מ לפשרה כבר נסגרה.

באותה נשימה ניהול התביעה עלה על שרטון למרות עילת התביעה המוצדקת של הלקוח, בין היתר לאור ניסוח רשלני של כתב התביעה שהוגש בעבר ואשר לא כלל את כל הרכיבים המתבקשים. ההגעה למבוי סתום וקבלת תמונה עדכנית מאתנו ביחס למצב התיק, גרמו ללקוח להבין שהוא איבד 6 שנים בניהול קלוקל של ההליך. מכאן ואילך החל החיפוש אחר דרכים לפתרון התסבוכת.


גיבוש אסטרטגיה באמצעות מדד סיכוי-סיכון

אחרי שעיינו בכל החומרים הרלוונטיים, ניתחנו את הסיכוי של כל אחת מדרכי הפעולה האפשריות להצליח, ביחס למחירים שהלקוח עלול לשלם בדרך. בעקבות כך הבנו שהמשך ניהול ההליכים משמעותם התפרסות על פני מינימום של 5 שנים נוספות, לרבות הוצאות ניהול ההליך ושכר טרחה. זאת בנוסף לשנים שכבר חלפו מבחינת הלקוח, ללא כל תוצאה.

משכך הצענו ללקוח לנסות לפתוח את דלת המו"מ מחדש, כדי לחתור לפתרון הטוב ומהיר ביותר. מכיוון שהלקוח סבר כי אפסו הסיכויים לניהול מו"מ, הצענו ללכת במתווה מקביל, ולתכנן בו זמנית את אסטרטגיית ניהול התיק בין כותלי בית המשפט.


הגעה מהירה לפתרון תוך מספר חודשים

מתוך ראיית האינטרס של הלקוח פעלנו נמרצות והצלחנו לפתוח מחדש ערוץ הידברות עם הפרקליטות. זאת לנוכח שינוי הגישה בניהול התיק ושכנוע הגורמים המתאימים כי ערוץ ההידברות ייטיב עם הנתבעת, בהשוואה לניהול המשפט.

ערוץ ההידברות אכן הוביל לחידוש המו"מ ואף לסיום התיק בפשרה שהיקפה קרוב ל- 5,000,000 ₪, אשר היוו כמעט את מלוא סכום התביעה. זאת בניגוד לכל הסיכויים וכנגד ציפיית הלקוח, תוך מספר חודשים בלבד.

bottom of page